Wykorzystajcie czas na przygotowanie się do pracy klasowej z komórki, przesuniętej na 8 IV. Zakres i formę pytań wpisałam w terminarzu.
Ponadto pracę domową stanowią zadania 1 - 14 z podręcznika, z rozdziału podsumowującego SPRAWDŹ CZY JUŻ UMIESZ ze stron 104 - 106. Uczniów, którzy chcą poprawić oceny zachęcam do zgłoszenia się z tych zadań na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły.

Pozdrawiam
Lidia Stafiej


23 marca 2020 r.

Dzień dobry,
mam nadzieję, że powtórzyliście materiał dotyczący komórki.
Przeanalizujcie rozdział 3.6 ZNACZENIE MITOZY, MEJOZY I APOPTOZY.
W rozdziale tym zwróćcie uwagę na różnice pomiędzy mitozą i mejozą zarówno jeżeli chodzi o przebieg tych procesów, jak też ich cel biologiczny.
Przeczytajcie też krótki opis procesu apoptozy i zastanówcie się dlaczego jest to proces korzystny dla organizmu.

Wykonajcie następujące zadania:
1)Dokonaj analizy porównawczej mitozy i mejozy w formie tabeli. Przypominam o poprawnej konstrukcji tabeli, z wyszczególnionymi porównywanymi cechami. Uwzględnij ilość etapów, liczbę komórek po podziale, liczbę chromosomów przed i po podziale, wpływ na zróżnicowanie genetyczne organizmów, przykłady procesów, którym podziały te towarzyszą.

2)Uzasadnij za pomocą trzech argumentów, że apoptoza jest zjawiskiem korzystnym dla organizmu.

Zadania przesyłamy w postaci plików tekstowych podpisanych imieniem, nazwiskiem i klasą na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do czwartku 26 marca.
Pozdrawiam
Lidia Stafiej