17 marca 2020 r.

Dzień dobry

Moi Drodzy

Dzisiaj zapraszam do wykonania zadań powtórzeniowych. Proszę o prowadzenie zapisów z lekcji w zeszycie umieszczając przy temacie datę.

Temat: Powtórzenie wiadomości - Funkcja liniowa.

Rozwiąż zadania z podręcznika:
20 str.206
22, 23 i 28 str.207

W razie pytań piszcie na Librusie. Jutro kolejne lekcje. Zapraszam.

Życzę owocnej pracy.

Monika Gleba


18 marca 2020 r.

Dzień dobry,

Moi Drodzy
dzisiaj rozpoczniemy nowy rozdział: Układy równań liniowych z dwiema niewiadomymi. Na razie brzmi to dla Was tajemniczo, ale wierzcie mi nie jest trudne, gdy systematycznie realizuje się kolejne ćwiczenia przygotowujące.
Proszę, abyście zapisywali tematy lekcji z odpowiednimi datami w zeszycie, zapisywali wszystko co polecam i dzielnie rozwiązywali zadania. W razie zapytań i trudności piszcie na Librusie lub na adres e-mail.

Lekcja 1
Temat: Równania pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi.

//Podczas lekcji powinieneś znaleźć odpowiedź na pytania://
Co to jest równanie pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi?
Co to znaczy, że para liczb spełnia równanie?
Co nazywamy rozwiązaniem równania?

//Proszę przepisz do zeszytu Definicję 1 ze strony 208 i przeczytaj ją ze zrozumieniem :)//

//Przeanalizuj treść poniżej definicji do wyróżnionej ramki, a następnie zapisz://
Przykład 1
Sprawdź, czy para liczb:
a) (-1,4) spełnia równanie 2x -3y = 12
b) (3,-3) spełnia równanie -5x +4y = -27.
Sformułuj odpowiedni wniosek i zapisz go.

//Przepisz do zeszytu informację ze strony 208 wyróżnioną kolorem beżowym//

//przeanalizuj informacje poniżej ramki - do końca strony 208//

//Czy znasz już odpowiedź na postawione na początku pytania? Jeśli nie - przepracuj materiał od początku, jeśli tak - przejdź do zadań ćwiczeniowych//

Zadanie 1 i 2 na stronie 210 w podręczniku.

Powodzenia!


Lekcja 2

Moi Drodzy

Mam nadzieję, że jesteście gotowi do dalszej pracy.
Pozostaniemy w temacie z poprzedniej lekcji, ale rozwiniemy o nowe umiejętności.

Temat: Równania pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi (część 2).

//Podczas lekcji znajdziemy odpowiedzi na pytania://
Czym jest wykres równania?
Jak możemy opisać wszystkie rozwiązania równania?

Po dzisiejszej lekcji powinienem/powinnam umieć:
-rozwiązania równania opisać jako pary liczb mające odpowiednią postać
- narysować wykres równania
- napisać wzór równania, którego wykres narysowano w układzie współrzędnych.

//Przepisz z podręcznika Definicję 2 str.209 i przeczytaj ze zrozumieniem//

//Przepisz Twierdzenie 1 i twierdzenie 2 i przeczytaj uważnie ze zrozumieniem//

//Przeanalizuj informacje pod twierdzeniem 2, korzystaj z rysunku i wyjaśnień, następnie przejdź do Przykładu 1 i przeanalizuj go i wykonaj rysunek i notatkę. Przepisz informacje wyróżnione beżowym kolorem i zapamiętaj je.//

Rozwiąż zadania:
3 str. 210
4 str. 211
5 str. 211

Jeśli masz zapytania podczas pracy, zadaj pytanie mailowo :) tak jakbyś był na zwykłej lekcji.
Zachęcam do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=BFOgh_xAge0&feature=youtu.be może być pomocny.

Rozwiązania zadań 1 i 2 str. 210 oraz zadania 5 str.211 prześlij do poniedziałku 23 marca 2020r. do 20ej.


Monika Gleba