Drodzy Uczniowie, proszę o wykonanie następujących prac domowych w zeszycie.

Odpowiedzi na pytania powinny mieć formę obszernych notatek w zeszycie. Należy odwołać sie do fragmentów Dziadów cz. III i Kordiana w podręczniku i całości utworów ( są w internecie).
1. Porównaj postawy Konrada i Kordiana jako bohaterów romantycznych
a) wypisz i omów cechy wspólne bohaterów (np. ludzie młodzi,wywodzący się ze szlachty, poeci, marzący o realizacji wielkich marzeń i idei - napiszcie jakich? doświadczyli miłości ( pierwszy romantycznej, drugi nieszczęśliwej do Laury i Wioletty), wielkie indywidualności, samotnicy  itp.)

b) wskaż cechy, które różnią bohaterów, zacznij od sytuacji, w której się znajdują, wyjaśnij na czym polega bunt Konrada, a na czym bunt Kordiana (odwołajcie się do monologów - podręcznik s.103 i 104); O jakiej władzy myśleli obaj bohaterowie?
d) wyciągnij wnioski i podsumuj
Skorzystaj z notatek w zeszycie! Odpowiedzi pomogą Ci w napisaniu wypracowania - temat podam 19.03


20 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, mam nadzieję, że notatki dotyczące bohaterów romantycznych już napisaliście. Podaję zatem temat wypracowania - rozprawki i proszę o przysłanie prac do godz.20  we czwartek 26.03.

Temat: Czy bohater romantyczny byłby dobrym przywódcą narodu w walce o wolność? Rozważ problem i zajmij stanowisko odwołując sie do losów i postaw Konrada i Kordiana.

Proszę w o wysłanie prac  w Wordzie na mój mail służbowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podaję kody logowania do wirtualnych klas:
klasa IIa: n42kk5l
klasa IIb: zaxycjf