Drodzy Uczniowie, w związku z przerwą w nauce prosze o wykonanie następujących zadań:

  1. Tekst Czytanie ze zrozumieniem pt. Słoik pełen życia dotyczący postawy Ireny Sendlerowej (podręcznik Nowej Ery dla kl. III, s. 47). Odpowiadamy na pytania pod tekstem na s. 48. Następnie piszemy streszczenie tekstu dotyczącego postawy dr. Janusza Korczaka ze str. 49 i wypisujemy słowa kluczowe, których znaczenie jest podpowiedziane w przypisach na marginesie tekstu. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie. Termin środa 18.03.
  2. Następnie w zeszytach piszecie wypracowanie maturalne z analizą fragmentu Zdążyć przed Panem Bogiem. Temat i tekst podany jest w podręczniku na s. 51 i 52 Czy zawsze można oceniać człowieka według tych samych kryteriów moralnych? (słowo, które należy wyjaśnić w słowniku to kryterium w l.poj. i kryteria w mnogiej; nie rozumiejąc słownictwa, nie zrozumiecie polecenia ). Termin poniedziałek 23.03.
  3. Konspekt- notatka do odpowiedzi ustnej na pytanie W jaki sposób artyści ukazują wojnę?  na podstawie akwareli B. Linkego pt. Plucha na s. 15 w podręczniku. (notatka w zeszycie) na 25.03; Prace sprawdzę  poprzez pytania w formie mailowej w podanym terminie.  Wszelkie  zaległe poprawy wypracowań klasowych trzeba wykonać w domu na papierze podaniowym  i po wznowieniu zajęć przynieść do szkoły.

W razie wątpliwości piszcie do mnie. Pozdrawiam, trzymajcie się zdrowo. M.O.


Sprawdzenie pracy domowej z j . polskiego w kl. IIIa i IIIb - termin 18.03 do godz. 22

Drodzy Uczniowie, proszę o przesłanie poprzez Librus odpowiedzi na  5 pytań  dotyczących dwóch tekstów czytania ze zrozumieniem (s.47 i 49).
1. Określenie tematu tekstu Słoik pełen życia ( s.47)
2. Znaczenie sensu metafory Słoik pełen życia (pyt.2, s.48)
3. Analiza słowotwórcza wyrazu gruzinki  (pyt.3, s.48)
4. Określenie tematu tekstu Ordynator oddziału konających dzieci
5. Wypisz z akapitu 4 cytat dotyczący postawy dr J. Korczaka s.(49)

Jutro w ramach lekcji proszę wykonać  notatkę biograficzną dotyczącą
życia T. Borowskiego  (był więźniem obozu koncentracyjnego w
Auschwitz)  oraz notatkę na temat obozów koncentracyjnych  utworzonych podczas okupacji  przez Niemców w Polsce. Należy  przeczytać fragmenty opowiadań T. Borowskiego na s.27 i 53.
Praca domowa : Na podstawie komentarza O utworze wypisz cechy, które więźniowie nabywali podczas pobytu w obozie, jakie niemoralne, nieludzkie  zachowania Niemców - strażników obozowych  czasem więźniowie naśladowali i stawali sie ludźmi zlagrowanymi? ( lager nie. obóz).  Teksty Borowskiego można wykorzystać w wypracowaniu.


20 marca 2020 r.

Drodzy Uczniowie, przypominam o wypracowaniu !. Proszę o wysłanie go w Wordzie na mój mail służbowy lub na wirtualną klasę. Temat i materiał w podręczniku dla kl. III, s.51

Mój mail służbowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kod wirtualnej klasy:
IIIa : 3ioxjis
IIIb:  b3pkjdn

M.O.