Wykorzystajcie czas na przygotowanie się do sprawdzianu z biotechnologii, na który byliśmy umówieni i którego nowe terminy znajdziecie w terminarzu.
Jako pracę domową opracujcie rozdział KLONOWANIE - TWORZENIE GENETYCZNYCH KOPII, a w szczególności zagadnienia:
- naturalne klony
- klonowanie DNA, komórek i organizmów
- klonowanie reprodukcyjne i terapeutyczne.
Uczniów, którzy chcą poprawić oceny zachęcam do zgłoszenia się do odpowiedzi z pracy domowej po powrocie do szkoły (w klasie 1i na pierwszej lekcji po sprawdzianie).

Pozdrawiam
Lidia Stafiej


24 marca 2020 r.

Dzień dobry,
mam nadzieję, że w ubiegłym tygodniu opracowaliście zagadnienia, o które prosiłam, dotyczące klonowania. Proponuję pracę domową na ocenę. Odpowiedzcie na następujące pytania:

1) Wyjaśnij dlaczego rozmnażanie bezpłciowe można nazwać naturalnym klonowaniem i uzasadnij przewagę rozmnażania płciowego nad bezpłciowym.

2) Porównaj klonowanie DNA, komórek i organizmów w formie tabeli. Przypominam, że poprawnie skonstruowana tabela ma kolumnę z wyszczególnionymi porównywanymi kryteriami.

3) Wyjaśnij dlaczego owca Dolly miała w pewnym sensie trzy matki oraz po której z nich odziedziczyła cechy genetyczne. Odpowiedzi uzasadnij.

Odpowiedzi przesyłacie w postaci podpisanych imieniem, nazwiskiem i klasą plików tekstowych na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  w terminie do czwartku 26 marca.

Pozdrawiam
Lidia Stafiej